پنج فرمان نینجا

هر زمان که شما غمگین، ناراضی، بیمار، زخمی و یا ناامید هستید، شما باید این پنج فرمان به یاد داشته باشید.

 

۱٫غم واندوه ، خشم و نفرت و حسادت خود را دور بریزید مانند دودی که از دودکش خارج می شود ! خودتان را به سمت چنین احساساتی نبرید !

۲٫از مسیر عدالت خارج نشوید ! شما باید طوری زندگی کنید که شایسته یک انسان است ، این کار بسیار ساده است طوری زندگی کنید که نه کسی را مورد ظلم قرار دهید و نه خود مورد ظلم قرار بگیرید.

۳٫مغرور نباشید و دچار حرص و طمع نشوید ، وقتی شما یک هنر رزمی را می آموزید بدون شک این یادگیری وابسته به دیگران است و حتی اگر شما به درجات بالا هم برسید این جایگاه را مدیون کسانی هستید که به شما آموزش دادند پس در آموزش هنرهای خود به دیگران حریص نباشید .

۴٫نگاهتان را مثبت کنید ! شاید همه چیز در اطراف شما آنطور که شما دوست دارید رخ ندهد ولی شما باید دید مثبتی به اتفاقات اطراف خود داشته باشید ، این روح مهمترین و اصیل ترین در ” نینپو ” است برای دیدن همه چیز به عنوان یک فرصت ، برکت یت رحمت …

۵٫ذهن خود را تماما به سمت بودو* هدایت کنید بطوری که همیشه با این موضوع درگیر باشید و سعی بر پیروی از آن را در تمامی مراحل و شرایط زندگی داشته باشید { روح خود را درگیر بودو کنید }

 

* بودو به ژاپنی: 武道شیوه مبارزه‌ای است که دربرگیرنده تمام هنرهای رزمی کشور ژاپن می‌شود. این شیوه از طریق تجربه مستقیم و در رابطه‌ای عمیق با اخلاق، مذهب و فلسفه شکل می‌گیرد. تداعی آن در قالب ورزش پیشرفتی جدید است، چرا که در دست‌نوشته‌های قدیمی، بودو اساساً با شکل خاصی از پرورش ذهن و تأثیر طبیعت بر ذهن مطرح می‌شود.

بودو شامل هنرهایی همچون کِندو، آیکیدو، جودو و تیراندازی و … می‌شود. اما در حقیقت تصویر کلمه بود و به معنای دست کشیدن از مبارزه است، چرا که در بودو نکته اساسی آشتی‌جویی و رشد روان است.