علف هرز …

هرچقدر هم که پای یک علف هرز آب و کود بریزی واست میوه نمیاره بیین وقتت رو با چه کسی پر میکنی… 

آدمهای باخردهمیشه در حال بررسی کارها و رفتار خود هستند . گاهی اوقات از اتفاقاتی که برایشان پیش می آید درس عبرت گرفته و گاه رویدادها را به فراموشی میسپارند.  به همین دلیل است که ما همیشه  در حال آزمون وخطا هستیم بارها وبارها بابت موضوعات مختلف رنج و دردهای بسیاری را متحمل شده ایم ولی باز ذات انسانی ما آمادگی  دارد همه چیز را فراموش کرده و دوباره تجربه ای جدید بدست آورد ، در پایان کار  به ما میگویند : خود کرده را تدبیری  نیست

همرزم واقعا هر چقدر وقت  خود را برای یک علف هرز بگذاری هرگز به شما میوه نمیدهد جز اینکه انرژی و  وقت با ارزش شما را خواهد گرفت  .

همیشه در انتخابهایی که  پیش رو دارید نهایت دقت را بعمل آورید افراد را با دقت  تحت نظر گرفته و به رفتا و کردار آنان توجه کنید. افراد دو رو و ریاکار را شناسایی کنید و  سعی نمایید از آنها فاصله بگیرید.

برای چند لحظه خوش بودن در کنار افراد ساده لو و کوتاه بین زمان با ارزش خود را بیهوده از دست ندهید .در انتخاب  دوست ، مربی ، و… وسواس به خرج دهید . همیشه از انسانهای موفق و با اراده  و شجاع  الگو برداری کنید. پای صحبت آنها بنشینید و نهایت بهره را از کارها و رفتارشان ببرید.

در جایی خواندم یادتان باشد با گذشت زمان بابت کارهایی که نکرده ای بیشتر افسوس میخوری تا بابت کارهایی که کرده ای ،بنابر این روحیه تسلیم پذیری را کنار بگذارید ،از حاشیه امنی که برای خودتان درست کرده اید  بیرون بیایید،  تلاش کنبد  ،جستجو کنبد ، آرزو کنبد ، کشف کنبد .

رها کنید دلبستگی های بیهوده را، برای بدست آوردن واقعیت ها زندگی کنید نه خرافات ، سعی کنید آسایش و آرامش را درزندگیتان رعایت کنید.

 

 

ساعت ۲:۵۰ بامداد

۹۴/۱/۱۰

اکبر فرجی