اطلاعات فنی نینجوتسو

زمانی که کلمه اطلاعات می آید یک نینجا حرفهای بیشماری برای گفتن دارد.نمی تواند تمامی اطلاعات فنی سبک نین جوتسو رادرچند صفحه وپ آورد ولی باری آشنایی شما قسمتی کوچکی از این نوع اطلاعات را تهیه کرده ایم که ارائه میگردد.


تمرینات اصلی درهنرهای رزمی نین جوتسو


از نظر اجرایی بر ۵ اصل فنی پایریزی شده است:

  • تعادل
  • انعطاف
  • سرعت
  • تمرکز
  • قدرت

این پنج اصل که خود ۱۰۰ نوع دیگر زیر مجموعه دارد. از ۵ عنصر حیاتی استفاده شده است

فضا – باد – زمینآتشآب

ماهیت رشته ورزشی بستگی به نوع تمرینات وشگردهای کاربردی درآن هنراست .اهمیت دادن به بعضی از تکنیکها که باعث افزایش اعتمادبنفس، سرعت، تعادل، انعطاف بدنی ، آرامش درونی میشود موجب میگردد.تا فرد اجرا کننده تمرینات هنرهای رزمی نین جوتسو شخص بخصوصی درآید .او می تواند بسیارخطرناک بوده ویا بسیارآرام و بی آزار باشد.

دراین قسمت به یکی از عوامل بسیار مهم فنی که برای یک نینجا بسیار مهم است اشاره شده است .

تعادل : دریک تعادل ضعیف ونادرست مشکلات بر شمارده شده زیربرای شما بوجود می آید.

۱- کنترل ضعیفی روی اجرای فنون خواهید داشت

۲- قدرت شما درموقع حمله کمتر خواهد شد. لازمه قدرت خوب یک تعادل خوب است

۳- دراجرای بعضی از تکنیکهای پرشی درهنگام فرود مشکل می توانید استقرار مناسب راپیدا کنید وتعادل بدن خراب میشود.

۴- حرکات سریعتر وسبک تر را نمی توانید کامل کنید.

۵- همیشه از برهم خوردن تعادل خودتان رنج می برید وهرگز درحمله جدی ریسک نمی کنید.

۶- ضربات شما درمبارزه به نقاطی که قصد دارید اصابت نخواهند کرد. ودقت تمرکزدراجرای تکنیک را

از دست می دهید.

۷- همیشه از ارتفاع وبلندی می ترسید. سرگیجه و حالت بسیار بعدی دروجودتان بوجود می آید

۸- روی اجسام باریک ولغزنده نمی توانید با اعتماد بنفس حرکت کرده مانور کنید.

تمرینات اصلی دراین هنر به فعالیتهای روزمره زندگی نیزبستگی داردچراکه مادراین هنرمعتقدیم که باید بعضی ازتمرینات درحال اجرای کارهای روزمره خودمان صورت بپذیردتا بتوان تعادل،‌سرعت وانعطاف را سریعتر وکاملتر درک کرد وفرا گرفت .

تمرینات اصلی هر نینجا درحقیقت تمرین بر روی ندانسته ها ونقاط ضعف اوست چراکه پی بردن و اهمیت دادن به ضعف ها خود تمرینی برای بهتر شناختن خویش است .

یکی دیگر از عوامل مهم غیرفنی که نینجا ها واقعی به آن بسیار اهمیت میدهنداحترامات میباشد که ( تواضع ثمره دانش را نشان میدهد)

احترامات سنتی :

یکی از عوامل مهم تمدن هر ملتی به تربیت اجتماعی و میزان توجه مردم آن کشور به اصول صحیح معاشرت ورعایت حقوق دیگران ارتباط دارد.
شرایط زمان و مکان در چگونگی قواعد اخلاقی تاثیر دارند. هر کشوری دارای آداب ورسوم خاصی است که زائیده شرایط زندگی مردم آن است ولی به طورکلی دربین همه ملت ها اصول کلی اخلاقی مشترکی وجود دارد که باید آن را رعایت نمود.

درهرفرهنگی درمورد سنت واحترام تعاریف بسیاری آمده است ودراجرای آن ازشیوه های متعددی استفاده میگردد. در فرهنگ آسیائی آمده است بزرگان پیران استادان و هنرمندان از جایگاه خاصی برخوردار هستند و باید دربرابر آنان نهایت تواضع را بجا آورد.تواضع واحترام تکنیکی است برای ارتباط و ابراز علاقه نسبت به فرد مقابل (درهرکجاکه احترام بگذاریداحترام خواهید دید.)
دست دادن به یکدیگر- تعظیم کردن –با دستان علامتی رادرست کردن – جمله را زیرلب زمزمه کردن – زانوزدن – گردن را خم کردن – دو زانو نشستن – سررا به پایین انداختن – به صورت نگاه نکردن – اینگونه رفتار و حرکات درهنرهای رزمی نین جوتسو مرسوم است و روزانه هنرجویان مربیان ، سنپای ها و( اوچی دی شی) های نینجا در دوجوهای تمرین این حرکات را به دفعات انجام می دهند.

Shi-kinhara-mitsu dai- ko-myo
این عبارت را نمی توان بطوردقیق به فارسی ترجمه کردچون پراز احساسات و ترکیبات عاطفی است. اما یک نوع برداشت ازاین عبارت به معنای .

( یک لحظه اثر متقابل بین مغز وروح می تواند راهی باشد برای روشن فکرکردن )

(روشن فکرکردن به معنای هماهنگی بین روح ومغز است که باید آن را دردرون خودکشف کرد.)

هنگام ورود مربی به کلاس آموزشی هنرجویان پس از احترامات رسمی اولیه این جمله ها راتکرار کنند.

قبل از تمرین O-NE-GAI- SHI-MAS-به معنای : لطفا مرایاری وهدایت کنید.

بعداز تمرین DO-MOA-RI-GA-TOGO-ZAI-MAS- به معنای : بسیار سپاسگزارم

همیشه بمانند خورشید تابان در تمرین عمل کنید.که حتی گیاه ظریف و حشرات کوچک نیز از وجودشما بهر ببرند. این تفاوت بین انسان وانسان بودن است.

 

کانچو فرجی