انجام ماموریت

نینجا ها معمولا” در ماموریتهای شبانه ، جامه ای کاملا” مشکی بر تن میکردند که به آن ” شینو بیشو زوکو ” می گفتند و برای اینکه مورد شناسائی قرار نگیرند از ماسک و کلاه مشکی استفاده می کردند ، آنها همچنین از دستــکشهــای فلــزی که ” نوته شوکن ” نامیده می شد ، قایق های تـاشو ، کمانهای کوتاه با تیرهای تیز سمی، انواع زهرهای مهلک بند پایان و جانوران سمی ، سلاحهای پرتابی همچون  شوریکن “( ستاره ) فوکی بـــاری جوتسو ( شینوپی ) هنر پرتاب سوزن و تیغ های آلوده به زهر از طــریق دهــان توســط لولــه های مخصــوص ، تبر یا داس تیز فلــزی ( کوری ساری) و شمشیر کوتاه مخصوص ( واکی زاشی ) استفاده می کردند . در تاریخچه نینجا القابی چون ” مردان جنگجوی ، سایه های پنهان ، مبارزان سیاهی ، مردان سایه ، جنگجویان پنهان ” و در آخــــــر ” نینجای ماهر ” به آنها نسبت داده شده بود .

نینجا علاوه بر اینکه قادر به استفاده تخصصی از هر سلاحی را دارا بود به علومی چون شیمی و روانشناسی نیز آگاهی کامل داشت ، مهارت ویژه در اجــــرای فـنون و بکارگیری سلاح و روشهای بسیار پیچیده رزمی باعث می شد تا مــردم عادی و سربازان از آنها بهراسند . یک نفر نینجای ماهر می توانست یک لشگر را به بازی بگیرد و آنها را ساعتها سرگرم نماید و در برابر صدها مرد جنگی مقابله کند ، آنان از تله های بسیار ساده ولی
 کاربردی استفاده می کردند .

این گروه که به صورت افراد خارق العاده ای در آمده ، افرادی معرفی شده اند که توانائی بالا رفتن از دیوار صاف یا راه رفتن بر روی آب و هنر غیب شدن را به آنها نسبت می دادند ، طبعا” این مسائل صحیح نبوده و فقط افسانه بوده است . با وجود این  ادعاهای کاذب این را نباید انکار کرد که نینجاها کارهای عجیب و غیر عادی انجام می دادند ، این افراد یکی از چند خانواده ایل و تبارهای مختلف بودند که هنرهای مخصوص نینجا ها تعلیم می دادند . مانند : شنای اصولی و بی صدا در آب ، استفاده از دستک های چنگال دار برای بالا رفتن از درختان که به نام ” شوکه ” خوانده می شد، قایقهائی که غرق نمی شدند ، شوریکن ( ستاره های پرتابی ) ، علم شیمی جهت ساختن زهرهای مهلک و مسموم کردن مخالفان که جزء مبارزه مردانه شناخته نمی شد .

آنان برای ماموریت شبانه لباس تمام سیاه رنگ می پوشیدند و سر  صورت خود را نیز زیر نقاب سیاه رنگی مخفی می کردند ، جهت رسیدن به هدف خود به هر کاری دست زده و به هر صورت که لازم بود در می آمدند .انجام ماموریت  نینجا ها زمانی که می خواستند بعد از ما موریت شناخته نشوند صورت خود رابا اسید و یا وسائل برنده تغییر شکل می دادند که مردم آنها را به عنوان ” دزدان شب و تاریکی یا سایه های تاریکی و یا جنگجویان سایه و … می شناختند .