کفش نینجا

نینجا همیشه پر رمز و راز بوده و هست ، و این رموز فقط یه نینجا محدود نمیشه ، این خاصیت به سلاح ، شخصیت و حتی لباس نینجاها هم نفوذ کرده است.

یکی از زیرکی ها و خلاقیت های نینجاها در کفش هایشان هست که واقعا برای کسانی که آشنایی خاصی با این ورزش و افراد ندارند خیلی عجیب و مرموز هست.

105356757_416

 

در نگاه اول شبیه یه گیوه هست ، گیوه ای که ساق بلندی داره ، و انگار با چاقو انگشت شصت پا رو از سایر انگشت ها جدا کردی و کسانی که برای بار اول میبینن جالب و خنده دار هست ( برای خودم پیش اومده آخه:) ) ولی واقعا برای کسانی که با این نوع کفش آشنایی ندارند باید هم تعجب آور باشد که چرا همچین نوع طراحی؟! برای چی؟! به چه درد میخوره؟!

راستش اینا سوالایی بودن که خودمم واسم پیش اومده بود و به دنبال جوابش بودم 🙂

خب اول از طراحی این کفش شروع میکنیم :

جنس بدنه پارچه ای زخیم و مورد اطمینان است که از مقاوت بالایی برخوردار است تا در برابر هر خار و خاشاکی مقاوم باشد.

جنس زیر کفش معمولا از لاستیک فراوری شده هست و کفش مسطح و بدون هیچ گونه برامدگی و پاشنه هست.

کفش نینجا تا مچ پا محدود نمیشه بلکه دارای ساقی به طول ۲۰ الی ۳۰ سانت هست و این قسمت ساق هم از پشت به صورت بند ، چسب و یا گیره به هم متصل میشهه .

در قسمت جلوی کفش یه شکاف ایجاد شده ، شکافی که انگشت شصت را از چهار انگشت دیگر جدا می کند .

کفش هم معمولا به رنگ سیاه هست .

url

اما عجیب ترین بخش کفش هم همون شکاف قسمت جلویی هست !!

واقعا چرا!؟ یعنی این شکاف رو برای خوشگلی گذاشتن؟!

جواب خیر هست ، اتفاقا این شکافی که گذاشته شده اصلا بی دلیل نیست و کلی هم استفاده داره در ماموریت ها و . . .

 

یکی از استفاده های جالب از این شکاف موقع بالا رفتن با طناب  از جایی بود به این صورت که وقتی یک نینجا از دیواری یا درختی یا هر چیزی بالا میرفت با طناب به طور قطع طناب هم پشتت میموند ، اما به دلایلی بهتر هست که اینطور نباشه پس نینجاها سر طناب رو لای این شکاف میزاشتند و همینطور که خودشون بالا میرفتن ، طناب هم بالا میومد !! [ خیلی نابغه بودن مگه نه؟! 🙂 ]

 

یکی دیگه از استفاده های این کفش پاک کردن شمشیر هست. به طور حتم موقع درگیری های اگر نینجاها از شمشیر استفاده میکردند و با شمشیر به دمشن ضربه وارد می شد ، شمشیر خون آلود می شد و این اصلا خوب نیست که شمشیر خون الود را توی قلافش بزاری به همین منظور نینجاها بعد از اتمام درگیری یا به هر دلیلی که شمشیر خون آلود شده باشه ، اونو از لای این شکاف رد میکردند ، تیغه شمشیر کاملا پاک می شود !!

 

خب دیگه همه میدونید نینجاها استاد و نابغه اختراع ابزار و سلاح های عجیب و خارق العاده اند و در عین این شگفتی ها بسیار کاربردی و بسیار بسیار خطرناک ، از جمله این سلاح ها میتوان به شوریکن و کاما اشاره کرد ، اما جالب تر این هست که بدانید نینجاها از خیر این شکاف کوچک هم نگذشتند و از این شکاف برای جاسازی سلاح و ضربه زدن استفاده  می کردند !! بله عجیب هست ولی حقیقت دارد ، نینجاها سلاح هایی مثل چاقو های کوچک یا میخ های آهنی رو لای انگشتان خود قرار می دادند و با ان ضربات بسیار سنگین و کشنده ای وارد می کردند و حتی گفته شده بعضی از نینجاها به حدی محهرت داشنتد که شورایکن را لای این شکاف قرار داده و به وسیله پا شورایکن پرتاب می کردند !!!

 

و یکی از مهمترین دلیل ها که واقعا نبوغ محض نینجاها را ثابت می کند این است که نینجاها این کفش ها را برای رد گم کنی استفاده مورد استفاده قرار می دهند، فرض کنید بر سر ماموریتی دنیال شما هستند و پشت شما در تعقیب شما هستند ، یک نینجا وقتی که همچین کفش در پاهایش هست فقط کافی هست روی پنجه خود بدود ، رد به جا مانده هیچ شباهتی به رد انسان ها ندارند ، بلکه شبیه رد پای حیواناتی مث خوک و گراز و گاو است و این هم فقط به لطف شکاف موجود در قسمت جلویی کفش است !

 

من اینجا باز هم به نبوغ محض نینجاها اشاره میکنم 🙂

F897EBA3

همچنین این وجود این شکاف ها باعث می شود که نینجاها بتوانند راحت تر بدود و بتوانند براحتی از دیوار و درخت و . . . بالا بروند.

این کفش ها به دلیل ظرافت خاصی که در طراحی خود دارند باعث می شوند که گام های نینجاها بی صدا باشد.

به علاوه به علت سبکی این کفش ها دویدن را خیلی آسان تر می کند و همچنین از سرعت دونده جلوگیری نمی کند.

در کنار این سبکی استحکام بی نظیری وجود دارد که باعث می شود که این کفش ها در برابر هر نوع خار و خاشاک و شاخه های درختان پاره یا فرسوده نشود.

 

ML555

در آخر باید گفت که این کفش هم ماندد سایر ابزارآلات نینجاها پر از رمز و راز و شگفتی های فوق العاده ای است که با نگاه اول شاید به چشم نیایند ، و باز هم نینجاها ثابت کردند که ” در پس هر کارشان ، دلیلی نهفته است ” و الکی دست به ابتکار و تولید چیزی نمیکردند.

 

پایان

 

گرداورنده : تارنما شینوبی دوجو

با تشکر فراوان از سنسی مرتضی صلاحی